
Pomoc s vyřizováním úředních záležitostí
Jedná se o aktivizační službu, která má nejčastěji jednu z následujících podob:
- praktická rada (kam jít, co vzít s sebou, co si vzít na sebe),
- shánění informací (otevírací doba na úřadě, co je s sebou potřeba vzít),
- pomoc s vyplňováním formulářů,
- doprovod na úřad (mnozí klienti se cítí s asistentkou jistěji),
- telefonování v zájmu klienta (pouze v nezbytných případech, kdy klient opravdu nemá k telefonu přístup),
- zastupování klienta při úředních jednáních (tato forma služby je poskytovaná pouze v odůvodněných případech, kdy o tom rozhodne vedoucí služeb pro rodiny a důvody pro zastupování musejí být jasně vykomunikované s klientem: jedná se především o případy vážného onemocnění nebo mimořádně špatné zkušenosti při předchozím jednání s danou institucí).
Podmínky a omezení poskytnutí služby:
- veškerá jednání s úřady probíhají pouze s vědomím klienta,
- pokud tomu nebrání závažné důvody (především zdravotní), účastní se klient všech jednání osobně,
- zastupování klienta je možné pouze v odůvodněných případech, podmínkou je jasné písemné zplnomocnění asistenta, včetně zformulování toho, co chce klient vyřídit.
Používáme soubory cookies k sestavování anonymních statistik návštěvnosti. Co jsou soubory cookie, které soubory využíváme, co dělají a jak je vypnout, můžete zjistit zde.
Zavřením tohoto okna vyjadřujete svůj Souhlas se způsobem, jakým používáme soubory cookie, pokud jste je nezakázali. Ochrana soukromí a zásady cookies